Urząd ostrzega – antybiotyk zwiększa ryzyko tętniaka i rozwarstwienia aorty

medicine-2207622_1920-copy

Urząd Rejestracji Produktów Medycznych, wyrobów MEdycznych i Produktów Biobójczych  informuje o  ostrzeżeniu dotyczącym ryzyka wystąpienia tętniaka i rozwarstwienia aorty w związku ze stosowaniem fluorochinolonów podawanych ogólnoustrojowo i w postaci wziewnej.U pacjentów narażonych na wystąpienie tętniaka i rozwarstwienia aorty, fluorochinolony należy je stosować wyłącznie po dokładnej ocenie stosunku korzyści do ryzyka oraz po rozważeniu innych opcji terapeutycznych.

Fluorochinolony (m.in. cyprofloksacyna, moksyfloksacyna, lewofloksacyna, gemifloksacyna) są antybiotykami skutecznymi, powszechnie stosowanymi i o szerokim spektrum aktywności bakteriobójczej.

Źródło: www.urpl.gov.pl/pl

Fot. www.pixabay.com

 

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *